VINTER & PÅSKE 2021 - UKE 06-16

FUN LIGHT

IDUN

RETT I KOPPEN

TORO BAKE

TORO MIDDAG

nugatti

FUN LIGHT
fun light - Innsikt
Forbrukerinnsikt shopperinnsikt Når og hvor: i hverdagen som kos eller for å tilfredsstille søtsuget, og som tørstedrikk på sommerstid. I sommerhalvåret er iste noe forbruker kjøper i tillegg til tradisjonell frukt- og bærsaft. Sukkerholdig saft 
gikk tilbake 16% i 2019
 og for første gang sto 
sukkerfri saft for over 50% av verdisalget i kategorien!
forbruker er primært voksne i alderen 20-40 år
forbruker aksepterer bruk av kunstig søtstoff for å begrense sukkerinntaket for seg og familien (hvis de har barn)
"Når jeg er tørst eller sugen på noe søtt har jeg ofte lyst på noe annet enn vann, men som regel prøver jeg å unngå drikke med for mye sukker og kalorier. Jeg vil ha noe som er forfriskende, slukker tørsten og smaker skikkelig godt - og som jeg kan drikke så mye jeg vil av!" "Jeg liker at det kommer nye smaker og prøver ofte nye varianter" Markedet har en tydelig vridning mot sukkerfri saft (FUN Light er klar markedsleder) Prøving av nyheter driver veksten og bidrar til mer enn 20% av salget i både verdi og enheter Iste er det segmentet innen drikke som vokser mest